På svenska In English











MoonSun beställningsvillkor.
Detta gäller enbart vid köpa i vår webshop av privatkund.
Företagskunder kontakata oss på info@moonsun.se för avtal och information.


 
1. Företagsuppgifter
MoonSun AB
Orgnr: 556734-9989
Tel: 08-228898, e-post:info@moonsun.se
Våra öppettider finner du på www.moonsun.se

2. Företagets support och tillgänglighet
Vi besvarar din fråga inom 48h från det att förfrågningen mottagits*.
* (Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar våra kontorstider från vår webshop).

3. Konsumentens rätt till hjälp
Du som Konsumenten har alltid rätt att vända dig direkt till MoonSun AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör ditt köp eller beställning från Moonsun AB webshop.

4. Produkten och totalkostnader i webshop.
Totalpris inkluderar moms, övriga kostnader samt fraktkostnader som är 29 skr. Våra produkter är avsedda för utvertesbruk. Kunden/konsumenten ansvarar själv för sitt användande av varor som inhandlas på vår webshop. Vid specifika erbjudanden specificerar vi under vilken tid detta gäller. Vi reserverar oss för att varan är slut på lager och eventuella prisförändringar.

5. Betalningssätt/Leveranstider
Kortbetalning/klarna i samband med din beställning. Din beställning skickas 2-5 arbetsdagar efter betalningen inkommit. Om företaget INTE kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leverenstidpunkt. Konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad.

6.  Återbetalning
Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet. Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.

7. Ångerrätt
När du köper en vara har du enligt distans/ och hemköpslagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Om du ångrar köpet får du själv betala returportot. Varan får ej vara använd eller i skadat skick. Oplomberade varor bytes ej. Vid återbetalning till bank behöver vi dina bankuppgifter clearing och kontonummer. Vi gör återbetalningen så snart som möjligt efter det att vi godkänt varans skick.

8. Reklamation & Säljarens Garanti
Konsumenten har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Om du av någon andledning behöver reklamera en vara bör du snarast meddela oss orsaken och returnera varan. Vi återbetalar då även returfrakten. Vid hantering av reklamationer tillämpar vi Konsumentköplagen. Oplomberade varor bytes ej. Var noga med att be om plombering av dina varor du köper i vår webshop för garanti av bytesrätt.
Kontaktuppgifter:

MoonSun AB, Hanna Rydhsg 30. 12950 Hägersten Stockholm
Tel: 08-228898, e-post:info@moonsun.se

9. Manualer
En produkt åtföljas av den bruksanvisning i fysisk eller digital form som konsumenten behöver för användning av produkten, normalt sker bruksanvisningen på vara på svenska men förekommer även på engelska/latin. Hela informationen och användnings föreskrifter finns på hemsidan www.moonsun.se under respektive produkt/vara. "Läs mer" knappen.

10. Försäljning till minderåriga.
Om du är minderårig, under 18år ska du ha målsmans godkännande innan du handlar.

11. Finansiell säkerhet
Företaget kan uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet.

12. Säkra betalningslösningar/PLU
Om företaget eller extern part* hanterar kortuppgifter eller information vid direktöverföring skall den part som hanterar uppgifterna uppfylla kraven för PCI DSS. Företaget skall även använda teknik som möjliggör identifiering av kortinnehavaren. Om företaget lagrar personuppgifter skall konsumentens samtycke efterfrågas, personuppgifterna skall skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL.
Moonsun använder plattform Textalk och DIBS betalväxel/PSP/teknikleverantör och SEB.

13. Forec Majeure
Moonsun AB är ej ansvarig för åtgärd eller skada som beror av svensk eller utländsk lagbud, svensk eller utländsk myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout, brist eller dröjesmål i energiförsörjningen, brist eller dröjesmål i telefonförbindelse eller annan kommunikation eller annan liknande omständigheter. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott eller lockout gäller även om Moonsun själv är föremål för eller vidtar sådan konfliktåtgärd. 
Moonsuns ansvar enligt beställnings- och leveransvillkor inträder inte heller i fall av osedvanliga eller oförutsägbara omständigheter som Moonsun inte har något inflytande över och vars konsekvenser hade varit omöjliga att avvärja trots alla ansträngningar.

Utöver ovanstående punkter följer vi svensk lag.